2017 Yamaha YZF-R6 multasteptata bijuterie cu imbunatatiri a sosit!

2017 Yamaha YZF-R6 multasteptata bijuterie cu imbunatatiri a sosit!

Unul dintre cele mai asteptate modele ale anului de la Yamaha, 2017 YZF-R6, a fost prezentata oficial acolo unde nu se astepta multa lume, la AIMExpo, in Florida, SUA. Afirmatia a fost facuta in contextul in care lansarea pe pamant american a venit surprinzator intre cele doua mega-saloane moto internationale ale toamnei, INTERMOT Koln si EICMA Milano.

Asteptarea a fost intensificata de zvonuri din ce in ce mai multe, insa era cumva logic ca sa se intample o schimbare majora a acestui sportsbike iubit, caci nu se mai intamplase nimic de peste un deceniu. Nu am folosit intamplator acel “cumva logic”, deoarece pe de alta parte, Yamaha risca destul de mult intr-un segment care e din ce in ce mai estompat pe piata si s-a ajuns intr-un punct de totul sau nimic. Ori va ajuta la resuscitarea clasei superbike de 600, ori se va ingropa definitiv (relativ totusi acest definitiv) in vanzari slabe.

In linii mari, trebuie spus ca 2017 Yamaha YZF-R6 reprezinta o copie fidela a modelului de superbike R1, atat ca infatisare, cat si ca majoritatea dotarilor, lucru care de fapt nu reprezinta nici o noutate sau surpriza. Noutatea vine de la raportarea la versiunile anterioare, altfel si ele copiind versiuni precedente ale R1. In principiu, au fost adaugate harti noi ale motorului, sistem de control al tractiunii, un sistem de suspensie fata controlat electronic, un rezervor din aluminiu, sistem de iluminare integrala LED, un carenaj copie fidela R1 si bineinteles, sistem ABS.

Motorul ramane in continuare un inline-four de 599cc, cu saisprezece valve si un raport de compresie de 13.1:1. Nici pana la aceasta ora, Yamaha nu a dezvaluit numarul de cai putere si cuplul, insa generatia anterioara dezvolta 122 cp @ 14500 rpm cu un cuplu maxim de 65.7 Nm @ 10500 rpm. In acest moment, motorul este omologat Euro4, iar despre alezaj si cursa se stie ca pastreaza aceleasi valori (67 x 42,5 mm), deci e foarte posibil sa nu existe vreo crestere importanta in putere si cuplu. Pistoanele sunt din aluminiu forjat, supapele din titan, iar alimentarea e in sarcina unui sistem ride-by-wire dezvoltat de Yamaha. Sistemul Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) managerizeaza alimentarea cu combustibil in trei harti selectabile.

In privinta controlului tractiunii dupa chipul si asemanarea celui de pe R1, ofera sase nivele de interventie, trecand prin balansarea deschiderii clapetei, momentul aprinderii si volumului de combustibil. Yamaha justifica acest sistem in vederea reducerii la minim a perturbarii de deplasare, in concordanta cu diametrul si aderenta gumei.

Puterea va fi livrata printr-o transmisie cu o cutie cu sase trepte de viteza, adaptate la un ambreiaj umed. Modelele europene vor veni standard cu un schimbator de viteze rapid in cadrul sistemului QSS (Quick Shift System) ce permite schimbarea in trepte superioare fara ca ambreiajul sa fie atins, cu gazul in plin. Doar pentru modelele destinate pietei americane acest sistem va fi optional, desi Yamaha a spus ca primele 500 de precomenzi cu depozit din SUA vor beneficia gratuit de el.

O discutie aparte s-ar putea face despre noul cadru. Cadrul noului R6 din aluminiu, deltabox, a fost asociat la un nou subcadru de magneziu, despre care Yamaha a spus ca reduce greutatea totala, imbunatatind in acelasi timp centralizarea masei. Inaltimea seii ramane la aceeasi inaltime de 850 mm ca la modelul actual, insa scaunul e mai plat si mai ingust in partea din fata. Combinat cu rezervorul reconfigurat si realizat din aluminiu, se spune ca va fi mai usor pentru pilot sa isi modifice pozitia, respectiv sa transfere greutatea in timpul unor manevre agresive, in special pe pistele de curse.

In privinta suspensiilor, R6 mosteneste furca fata integral ajustabila KYB 43 mm de pe R1, tot KYB fiind si noul amortizor piggyback spate, care ofera patru trepte de ajustabilitate in presarcina si amortizare. Si sistemul de franare a fost imprumutat de pe R1, cu etriere cu 4 pistoane radiale pe discurile duble de pe fata, de 320 mm.

Si tot cu titlu de noutate, inginerii de la Yamaha au redesenat aerodinamica noului R6, sustinand ca au redus cu 8% forta de rezistenta, datorita carenelor si parbrizului. Astfel, partea frontala este inspirata de la R1 cu o priza centrala de aer mai joasa si mai lata, iar din punct de vedere al infatisarii, apare mai incruntata, datorita farurilor LED incastrate. Cum se mentiona, lumini cu LED exista de asemenea la semnale, oglinzile integrate si coada.

2017 Yamaha YZF-R6 va fi disponibil, pentru inceput, in trei scheme de culori: Matt Black, Team Yamaha Blue si Intensity White/Matte Silver si va avea un pret de aproximativ 14.000 euro.