E aproape sigur ca Yamaha YZF-R6 va fi un model nou in 2017, dar chiar sa semene leit cu R1?

E aproape sigur ca Yamaha YZF-R6 va fi un model nou in 2017, dar chiar sa semene leit cu R1?

De ceva vreme se vorbeste de o reformare completa a modelului Yamaha R6, insa pana acum au fost zvonuri, urmate de demontari de zvonuri si tot asa. Cert e ca actualizarile modelului sunt foarte asteptate si de la sine intelese, dar pesemne ca nu au fost o prioritate pentru constructorul din Iwata.

Insa moara zvonurilor a reinceput sa macine, iar primele informatii sosesc chiar din Japonia, unde publicatia Young Machines a lansat o imagine a ceea ce se crede a fi 2017 Yamaha YZF-R6. In general, Young Machines are o nota pozitiva in ceea ce priveste adeverirea informatiilor prezentate, multe dintre zvonurile pe surse lansate avand materializare, poate doar uneori termenul preconizat diferind.

Ce sustin cei de la Young Machines? Nici mai mult, nici mai putin ca Yamaha va folosi design-ul modelului de referinta, YZF-R1 pentru noul R6. In plus, nu va trece mai mult de un an pana cand R6 va suferi imbunatatiri majore.

Imaginea renderizata reprezinta mai mult un R1, cu adaos la caroseria curenta R6, cu linia diagonala distinctiva de la far la sectiunea de mijloc. In rest, virtualul nou R6 e destul de similar cu fratele mai mare si include farul dublu al R1.

Ce e cu Yamaha YZF-R6? Retusat vag in 2010, mai mult pentru a indeplini standardele in evolutie, dupa o revizuire relativ serioasa in 2008, motorul se bazeaza pe modelul original din 2006! 10 ani de model sportiv, de 600cc, in care nu a avut loc vreo schimbare majora. Longevitatea e explicata de mai multi factori, dintre care numai invocarea rezultatelor impresionante la nivele nationale si mondiale ale acestui supersport e suficienta. Pe de alta parte, constructorii din Iwata s-au preocupat de MotoGP si WSBK, in conditiile in care costul dezvoltarii unei sportive de 600 e aproape echivalent cu dezvoltarea uneia de 1000cc, care e vandut oricum mai scump. In plus, piata supersportivelor e in cadere destul de libera de cativa ani.

O astfel de abordare, un model imbunatatit in maniera in care e dotat fratele mai mare, cu aproape aceeasi infatisare, la niste costuri apropiate ar fi plictisitoare, redundanta si pana la urma, ucigatoare in termeni de afaceri. Nu e nici momentul, dar nici producatorul care sa faca asa ceva, in prezent.

Avand in vedere acestea (si sunt niste argumente temeinice si valide), parerea noastra e ca noul presupus model 2017 Yamaha YZF-R6 va fi unul care nu se va canibaliza cu fratele mai mare R1, va fi unul care va fi dotat cu obligatorii ABS si conform cu reglementarile Euro4, iar daca va avea ceva de luat, alea vor fi electronicele de top si ceva optionale. Si mai ales, nu va incerca sa-si imite modelul mai mare, in conditiile in care la randul sau are o traditie pe cinste.

Segmentul supersport nu face furori in vanzari, ca pe vremuri, dar iata ca nici nu intentioneaza sa dispara. Young Machine vrea numai binele acestui segment, probabil, pleaca de la niste zvonuri care se vor adeveri cat de curand, insa a ales o varianta curioasa imaginand noile imbunatatiri sau cel putin, asa lasa de inteles.