Yamaha si-a lansat cel mai nou membru al familiei MT: 2017 Yamaha MT 700 Tracer

Yamaha si-a lansat cel mai nou membru al familiei MT: 2017 Yamaha MT 700 Tracer

Recent, Yamaha a mai lansat un model oarecum mult asteptat, una dintre cele mai usoare (196 kg), aventuroase si distractive motociclete anuntate pentru aceasta vara, perfecta pentru deplasarile pe sosele si autostrazi, indiferent de elevatia, sinuozitatea si gradul de dificultate al acestora.

 

Noua Yamaha Tracer 700 a mostenit majoritatea componentelor de la naked-ul MT-07, minus sasiul si bascula, care au alte dimensiuni si configuratii. Deci, motorul identic de pe MT-07, de 689cc, parallel-twin capabil sa dezvolte 74 cp la 9.500 rpm si un cuplu energic de 69,1 Nm la 6.500 rpm, cu aproape aceeasi mecanica si abilitate de a aborda virajele stranse, insa cu admisia si evacuarea revizuite pentru a intruni cerintele reglementarilor Euro4.

Impresionant pentru acest model bicilindric de nadejde este faptul ca are o serie de componente ergonomice care determina pilotul sa se simta calare pe o motocicleta mult mai mare. Scaritele de picior raman in acelasi loc ca si la MT, insa un subcadru din spate a ridicat scaunul cu 35 mm ceea ce inseamna un spatiu optimizat pentru picioare, in timp ce ghidonul a fost la fel, ridicat si tras putin inapoi.

Aceste modificari determina o pozitie de pilotaj cu adevarat confortabila, in special in deplasarile mai lungi, la care contribuie si noul rezervor de combustibil (17 litri, cu 3 mai mult decat pe MT-07) si destul de subtil si parbrizul reglabil manual, aparatorile de maini si carenajul dintr-o bucata.

Cealalta schimbare majora adusa in noul Tracer este bascula din aluminiu. Pe langa faptul ca a fost creata din aluminiu, fata de otel ca pe MT-07, a si fost prelungita cu 50 mm in vederea asigurarii unei stabilitati mai mari atunci cand motocicleta e incarcata de bagaje si are de asemenea rolul de neutralizare a efectului wheelie, vag resimtit dar resimtit in cazul platformei de pe modelul din care s-a inspirat.

Modificari se pot constata si in cazul sistemului de suspensii revizuite destul de semnificativ, cu furca frontala avand o cursa mai lunga (130 mm), in contextul unei plasari de bagaje pe partile laterale, dar si pentru o pilotare confortabila, in special pe drumurile lungi si solicitante. La fel, si suspensia spate a fost reproiectata, cu o cursa mai lunga (142 mm) si cu conexiunile revizuite. A crescut si ampatamentul, la 1.450 mm, fara insa a fi cumva afectata agilitatea, acesta imbinandu-se perfect cu confortul si siguranta.

Producatorul Yamaha a pregatit, cum deja se obisnuieste in familia MT, o multime impresionanta de accesorii, dintre care se pot mentiona genti, parbrize, manere de ghidon incalzite, sei confortabile si incalzite, bare de protectie, faruri de ceata, prize de 12V si multe altele. Cantarind doar 196 kg plin, cea mai usoara motocicleta din clasa sa,Tracer 700 isi va face foarte repede adepti in toata Europa, din mijlocul lunii iulie, cand va fi disponibila in showroom-uri.

Avand in vedere aceste modificari, cu a sa greutate redusa, suspensii revizuite, motor usor de controlat, cu agilitate si cu multitudinea de accesorii disponibile, toti sunt de acord ca 2016 Yamaha Tracer 700 va fi un hit al acestui an, nu numai in clasa sa, daca se ia in considerare si un pret accesibil. Modelele vor fi disponibile in trei variante de culori: Colours Radical Red, Tech Black si Yamaha Blue.